ORGANISMUL NOTIFICAT FEROVIAR ROMÂN - AFER
AFER

Acronime si abrevieri feroviare
















































B
 
 
BAR
buletin de avizare a restrictiilor de viteza, valabil pe o perioada stabilita (de obicei decada)
 
 
bara de conexiune
element metalic de asamblare a acelor unui aparat de cale, avand rolul de a pastra constanta distanta intre ele
 
 
bara de tractiune
element metalic de asamblare a barei de conexiune cu dispozitivul de manevrare
 
 
bariera
dispozitiv cu cumpene amplasate de o parte si de alta a liniilor, la o trecere la nivel amenajata pentru circulatia rutiera, care se manipuleaza mecanic, manual sau electric prin care se avertizeaza si se ordona oprirea vehiculelor rutiere
 
 
BAT
instalatie de semnalizare automata amplasata la trecerile la nivel prevazuta cu semibariere si semnalizare optica si acustica pentru avertizarea participantilor la trafic in vederea opririi acestora
 
 
BLA - bloc de linie automat
- instalatie ce permite ocuparea liniei curente de catre mai multe trenuri care circula in acelasi sens de mers pe distanta dintre doua statii vecine, prin sectionarea acesteia in portiuni de linie denumite sectoare de bloc de linie automat, acoperite de semnale luminoase
- blocul de linie automat cu trei indicatii este blocul de linie automat clasic al caii ferate romane care utilizeaza pentru indicarea numarului de sectoare libere in fata trenului, unitati luminoase colorate cu indicatiile de verde, galben sau rosu;
- blocul de linie automat cu patru indicatii este blocul de linie automat care utilizeaza pentru indicarea numarului de sectoare libere in fata trenului, unitati luminoase colorate cu indicatiile de verde, verde clipitor, galben sau rosu;
 
 
BLA simplificat
BLA care nu permite expedierea succesiva a mai multor trenuri la sector de bloc, neavand semnale intermediare - de trecere
 
 
BLA banalizat
BLA care functioneaza pe ambele sensuri ale unui fir de circulatie.
 
 
BLA specializat
BLA cu care este prevazut numai sensul normal de circulatie al unei linii duble; Sensul normal de circulatie pe cale dubla la calea ferata romana este pe linia din dreapta a caii duble.
 
 
brocuri
acumulari de material pe suprafata de rulare a rotii care fac ca roata vehiculului feroviar sa nu mai ruleze lin, sa salte vehiculul care prin cadere poate conduce la ruperi de sine sau agatarea si blocarea sabotului vagonului, conducand la deraierea vehiculului. Acestea se depisteaza prin zgomotul specific produs numai in timpul rularii.