ANEXA

Sucursala Regionala CF Timisoara
Divizia Trafic
Nr. 23/3/3/1A/362/15.07.2008

 

REGULAMENT DE EXPLOATARE A SECTIEI DE CIRCULATIE

PADURENI ARAD - GRANICERI

 

    

Capitolul 1
Prezentare generala

 

Art. 1. - Descrierea generala a sectiei

1.1. Sectia de circulatie Padureni Arad - Graniceri se ramifica din statia Padureni Arad, are o lungime de 16,7 km, cu o declivitate maxima de 2 ‰, este inzestrata cu sina de tip 40 si are 8 treceri la nivel in linie curenta acoperite cu indicatoare rutiere (ir).
1.2. Pe sectia de circulatie Padureni Arad - Graniceri se afla urmatoarele subunitati: Socodor (h), Siclau (h) si Graniceri (h) - punct terminus.
1.3. Schita sectiei este reprezentata in anexa 1 la prezentul regulament - 2 file.
1.4. Sectia Padureni Arad - Graniceri este deschisa traficului de calatori.
1.5. Circulatia trenurilor se va face pe sectie infundata, nedeservita de personal.
1.6. In punctul terminus Graniceri, macazurile vor fi incuiate cu acces pe linia II directa.
1.7. Cheile de la incuietorile de macaze din punctul terminus Graniceri se vor pastra la biroul de miscare din statia Padureni Arad.
1.8. Pe sectia Padureni Arad - Graniceri vor circula numai trenuri de calatori formate din automotoare.

 

Capitolul 2
Prezentarea subunitatilor

 

Art. 2. - Denumirea subunitatii - statia Padureni Arad

2.1. Statia Padureni Arad este amplasata pe sectia de circulatie Nadab - Graniceri, are un dispozitiv format din 4 linii deservit de 6 schimbatoare de cale si are arondate subunitatile Socodor (h), Siclau (h) si Graniceri (h).
2.1.1. Circulatia trenurilor intre statiile Nadab si Padureni Arad se desfasoara dupa sistemul "Conducere centralizata a circulatiei trenurilor", statia Padureni Arad fiind acoperita in capetele X si Y cu "Indicatoare permanente pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor".
2.1.2. Schita subunitatii este reprezentata in anexa 2 la prezentul regulament.
2.1.3. In incinta statiei exista o trecere la nivel la km 3+385, acoperita cu bariera mecanica si deservita de personal.
2.2. Dotarea tehnica a subunitatii
2.2.1. Statia Padureni Arad este inzestrata cu macazuri prevazute cu incuietori cu chei fara bloc.
2.2.2. Din statia Padureni Arad se ramifica linia ferata industriala S.C. Romcereal, care este inchisa.
2.3. Modul de lucru in subunitate: in conformitate cu Planul Tehnic de Exploatare al statiei.

Art. 3. - Denumirea subunitatii - punctul terminus Graniceri

3.1. Punctul terminus Graniceri este amplasat pe sectia de circulatie Padureni Arad - Graniceri si are un dispozitiv format din 4 linii deservit de 5 schimbatoare de cale.
3.1.1. Schita subunitatii este reprezentata in anexa 3 la prezentul regulament.
3.1.2. In incinta punctului terminus Graniceri exista o trecere la nivel la km 19+560, acoperita cu indicator rutier (ir).
3.2. Dotarea tehnica a subunitatii
3.2.1. Punctul terminus Graniceri este inzestrat cu macazuri prevazute cu incuietori cu chei fara bloc si are:

        a) 2 linii de primire - expediere, respectiv:

            - linia II directa, cu o lungime utila de 197 m;
            - linia 3, cu o lungime utila de 227 m;

        b) o  linie de incarcare - descarcare, respectiv linia 1, cu o lungime utila de 228 m;

        c) linia 4, cu o lungime utila de 59 m - remiza de locomotive, care este inchisa, fiind dezafectata.

3.2.2. Nu sunt linii ferate industriale racordate la punctul terminus Graniceri.
3.3. Modul de lucru in subunitate
3.3.1 Operatiile de manevra efectuate in punctul terminus Graniceri vor fi conduse de catre seful de tren cu respectarea prevederilor din Regulamentul pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005.
3.3.2. Manipularea macazurilor la manevra se va face de catre seful de tren. Macazurile atacate pe la varf trebuie sa fie verificate la fata locului de catre seful de tren cu respectarea prevederilor din Regulamentul pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, art. 63 aliniat (3).
3.3.3. In punctul terminus Graniceri operatiile de manevra se efectueaza doar pentru rebrusarea automotoarelor, daca este cazul.

 

Capitolul 3
Circulatia trenurilor

 

Art. 4. - Circulatia trenurilor pe distanta Padureni Arad - Graniceri - Padureni Arad

4.1. Pe sectia de circulatie Padureni Arad - Graniceri, IDM din statia Padureni Arad dispune asupra circulatiei trenurilor de calatori.
4.2. Trenurile de calatori vor circula de la statia Padureni Arad pana la punctul terminus Graniceri, in baza ordinului de circulatie inmanat mecanicului de locomotiva - automotor de catre IDM din statia Padureni Arad, ordin in care se vor mentiona:

        a) conditiile de circulatie la expediere de la statia Padureni Arad pana la primul macaz al punctului terminus Graniceri, inclusiv mentiunea ca trenul va opri la acest macaz;
        b) linia de garare in punctul terminus Graniceri;
        c) conditiile de circulatie la inapoiere de la punctul terminus Graniceri, cu precizarea orei de plecare din punctul terminus Graniceri;
        d) linia de garare in statia Padureni Arad, respectiv linia II directa;
        e) conditiile de primire in statia Padureni Arad, respectiv faptul ca trenul va gara intotdeauna primul, la linia II directa.

4.3. Ordinul de circulatie va fi completat la rubrica "nr. trenului“ cu numarul trenului din grafic la expediere din statia Padureni Arad si numarul trenului la inapoiere de la punctul terminus Graniceri. 
4.4. Seful de tren va verifica pozitia si starea macazurilor atacate pe la varf de la punctul terminus Graniceri dupa care, la semnalul dat de catre acesta, trenul va intra in punctul terminus Graniceri cu viteza maxima de 20 km/h pana la oprirea efectiva pe linia de garare.
4.5. Portiunea de linie cuprinsa intre "Indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectii cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor" aferent statiei Padureni Arad si punctul terminus Graniceri va fi considerata ocupata odata cu plecarea trenului din statia Padureni Arad si pana la sosirea si gararea acestuia in statia Padureni Arad de la punctul terminus Graniceri.
4.6. Seful de tren si mecanicul trenului vor fi dotati cu statii de emisie-receptie acordate pe frecventa utilizata pentru circulatia trenurilor de pe sectia respectiva, iar statia Padureni Arad va fi dotata cu statie RER (fixa).
4.7. In cazurile in care este necesar sa se efectueze operatii de manevra pentru rebrusarea automotoarelor in punctul terminus Graniceri, inainte de expediere din statia Padureni Arad, la solicitarea sefului de tren, IDM inmaneaza cheile incuietorilor macazurilor din punctul terminus Graniceri sefului de tren si consemneaza acest fapt in registrul unificat de cai libere comenzi si miscare. Seful de tren va semna in registrul unificat de cai libere comenzi si miscare ca a primit cheile incuietorilor macazurilor din punctul terminus Graniceri.
4.8. Dupa efectuarea manevrei in punctul terminus Graniceri, seful de tren incuie macazurile pe linia directa, ridica cheile macazurilor manevrate si dispune asupra plecarii trenului.
4.9. Dupa sosirea trenului in statia Padureni Arad seful de tren preda cheile la IDM, prin inscrierea in registrul unificat de cai libere comenzi si miscare si semneaza.
4.10. Se interzice IDM din statia Padureni Arad  sa expedieze un tren in directia Graniceri daca trenul de sens contrar nu a sosit.
4.11. La sosirea in punctul terminus Graniceri, pentru a se convinge ca trenul a garat complet, seful de tren va verifica existenta semnalelor "fine de tren" si aratarea vagoanelor.
4.12. Dupa garare in punctul terminus Graniceri, mecanicul trenului noteaza in foaia de parcurs ora gararii.
4.13. Ordinul de plecare in punctul terminus Graniceri se da de catre seful de tren la ora trecuta in ordinul de circulatie, in conformitate cu prevederile Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, art. 197.
4.14. La sosirea unui tren din directia Graniceri, IDM din statia Padureni Arad se va convinge personal ca trenul a sosit complet in statie.
4.15. Operatorul de circulatie va evidentia pe graficul de circulatie, circulatia de fapt a acestor trenuri prin sageti (intrare - iesire), pentru plecarea si sosirea din si in statia Padureni Arad.

 

Capitolul 4
Modul de procedare in situatii deosebite

 

Art. 5. - 5.1. In cazul in care mecanicul de locomotiva - automotor observa nereguli la linie, macazuri sau instalatii care pericliteaza siguranta circulatiei in timpul circulatiei de la statia Padureni Arad la punctul terminus Graniceri, opreste trenul si il informeaza pe seful de tren, care va aviza neregula IDM-ului din statia Padureni Arad prin orice mijloace de comunicatie pe care le are la indemana.

5.2. Daca neregula la linie, macazuri sau instalatii este constatata in timpul parcursului dintre statia Padureni Arad si punctul terminus Graniceri si nu este posibila avizarea acesteia catre IDM, seful de tren dispune in scris prin ordin de circulatie mecanicului de locomotiva - automotor inapoierea trenului pana la "Indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectii cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor" aferent statiei Padureni Arad, dupa  care seful de tren se deplaseaza la biroul de miscare si face avizarea respectiva, iar IDM va primi trenul in statie in functie de posibilitati si va aviza despre acest fapt pe operatorul de circulatie.
5.3. In cazul inchiderilor prevazute ale liniei Padureni Arad - Graniceri se procedeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, Partea a III-a, Capitolul II, Sectiunea a 9-a, "Inchideri de linie si/sau scoateri de sub tensiune a liniei de contact pentru lucrari".
5.4. In cazul inchiderii neprevazute a liniei Padureni Arad - Graniceri, avizarea se va face catre IDM din statia Padureni Arad, care va aviza operatorul de circulatie si organele de intretinere a caii.
5.5. In cazul in care la sosirea in punctul terminus Graniceri, seful de tren constata ca schimbatoarele de cale au unul dintre defectele prevazute in Regulamentul pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, art. 21, pct. 2, acesta va interzice circulatia trenului peste schimbatorul defect si va aviza prin statie emisie - receptie, telefonic sau printr-o nota scrisa trimisa printr-un agent al trenului IDM din statia Padureni Arad despre deranjamentul produs, iar seful de tren dispune in scris prin ordin de circulatie mecanicului de locomotiva - automotor inapoierea trenului pana la "Indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectii cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor" aferent statiei Padureni Arad, in conformitate cu art. 8 din Regulamentul de remorcare si franare nr. 006/2005.
5.6. Dupa sosirea trenului la "Indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectii cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor" aferent statiei Padureni Arad, seful de tren se deplaseaza la biroul de miscare si va aviza in scris IDM despre deranjamentul constatat.
5.7. La darea inapoi a trenului prin impingere se vor respecta prevederile Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, art. 275.
5.8. IDM va primi trenul in statie in functie de posibilitati si va aviza despre acest fapt pe operatorul de circulatie.
5.9. Inscrierile se vor evidentia in registrul de revizie a liniilor si a instalatiilor de siguranta circulatiei si se vor transmite cu numar si ora operatorului de circulatie.
5.10. In cazul defectarilor de material rulant se va proceda in conformitate cu prevederile Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare nr. 005/2005, art. 271÷284. Cererea mijlocului de ajutor se face prin statie emisie - receptie, telefonic sau printr-o nota scrisa trimisa printr-un agent al trenului catre IDM din statia Padureni Arad.
5.11. In cazul in care trenul nu a sosit complet in punctul terminus Graniceri, se va aviza imediat prin orice mijloace IDM din statia Padureni Arad, apoi se vor lua masuri de catre seful de tren pentru stabilirea locului in care a ramas materialul rulant si asigurarea acestuia.

 

Capitolul 5
Dispozitii finale

 

Art. 6. - 6.1. Seful statiei Padureni Arad va verifica zilnic concordanta dintre inscrierile efectuate in registrul unificat de cai libere comenzi si miscare si ordinele de circulatie emise.

6.2. Revizia instalatiilor se face lunar de catre seful statiei Padureni Arad in cadrul reviziei MLCT.
6.3. Verificarea liniei si a schimbatoarelor de cale se face si de personalul de linii in cadrul lucrarilor pe care acestia le executa.
6.4. Curatarea si ungerea schimbatoarelor de cale din punctul terminus Graniceri se face de catre organul L care intretine linia.
6.5. Prezentele reglementari vor fi insusite sub semnatura de catre tot personalul care isi desfasoara activitatea pe sectia de circulatie Padureni Arad - Graniceri.
6.6. Se vor respecta reglementarile privind modul de avizare a accidentelor si evenimentelor feroviare, respectiv celelalte reglementari specifice privind circulatia trenurilor, efectuarea manevrelor si a lucrarilor la linie si instalatii.